Bij Begrip kennen wij als geen ander het complexe speelveld van verzuim. Deze complexiteit kan ertoe leiden dat de werkgever en medewerker samen geen oplossing meer zien.
In de praktijk blijkt dat verzuim is terug te dringen naar zo’n 2%. Want gedrag van mensen en de keuze die zij maken bij verzuim is voor een groot deel beïnvloedbaar. Met dezelfde klacht zal de ene medewerker wel verzuimen en de andere niet. Verzuim is daarmee niet een zuiver medische kwestie. Dus wat nu als het percentage bij jouw organisatie hoger ligt dan 2%? Dan is het wenselijk actie te ondernemen.
Niet misschien, niet straks of later, maar nú!
Lees verderDe cruciale momenten om meer grip te krijgen, liggen direct aan het begin van een verzuimtraject. Hoe eerder je aan alle mogelijke knoppen draait, hoe beter. Want elke knop staat voor verzuimreductie. Welke knoppen wij precies bedoelen? Denk aan sturen op de verantwoordelijkheden van alle betrokkenen, het benutten van arbeidsmogelijkheden, het stimuleren van gewenst gedrag en het beheersen van verzuimkosten.
Begrip schept helderheid, gaat het gesprek aan, ontzenuwt misverstanden en houdt zo nodig een spiegel voor. Afhankelijk van de vraag, werken onze senior casemanagers op locatie en nemen verschillende rollen aan: van sparringpartner, coach en adviseur tot coördinator en trainer.
Onze oplossingsgerichte werkwijze heeft zich inmiddels bewezen, wij zijn een Begrip in het benutten van arbeidsmogelijkheden.
De cruciale momenten liggen aan het begin
Hoe eerder, hoe beter
Sturen op verantwoordelijkheden
Benutten van arbeidsmogelijkheden
Stimuleren van gewenst gedrag